Halaman

Ahad, 9 Mac 2014

Luahan Aku...STRICTLY IN LOVE


Kalau semalam aku dapat postkan karektor bagi KASIH JANGAN KAU PERGI. Hari ni aku postkan pulak karektor yang aku gunakan dalam STRICTLY IN LOVE. Novel ni telah pun berada di pasaran since October last year. Ni merupakan novel kedua aku. Novel pertama masih lagi belum diterbitkan. Menurut publisher, sedang menunggu giliran. Adoyii!! Sabar ajelah, kan? Dah hampir 3 tahun aku menunggunya tapi...no feed back daripada mereka. Insya-ALLAH, andainya ada rezeki aku...maka adalah.

Berbalik pada novel yang ni. Watak DARWISY MALIK a.k.a DARWISY, sememangnya aku ambil 100% karektor dak AARON AZIZ ni. Sebabnya? Sebab...aku ni peminat dia. Seperti yang aku katakan semalam. So, aku abadikan dia sebagai watak hero aku (selalu aku bergaduh dengan anak saudara aku sebab dia minat giga dak ADI PUTRA).

Watak heroinnya pulak, aku tak terfikiran sesiapa pun coz DAMIA HUDA LUFTI a.k.a DAMIA ni seorang yang daring, seksi, ego dan tak berapa santek pun. Yang sedang-sedang saja (Uiks!! Sekali lagi aku gunakan tajuk lagu ni hehehe!!).

Maka dengan itu aku memilih REEN RAHIM AF6. Aku rasa dia ni sesuai kut buat dak Damia. Sebabnya? Sebabnya...dia berkulit hitam manis, sweet & dia sedikit seksi (Pada pandangan akulah. Tak tahu pulak penilaian korang semua). Aku dah beberapa kali tengok dia ni berlakon kat tv. Boleh tahan jugak dan dia pandai menghayati watak walaupun dia masih baru dalam bidang seni (Erk!! Sejak bila pulak aku ni pandai nak mengkritik orang?)

Harap-harap novel ni dapat menarik minat pembaca. Rasa gementar jugak. Mana taknya, ni merupakan novel aku yang pertama di pasaran. Risau jugak dengan penerimaan para pembaca dan jugak pengkritik novel. Pasti aje, ada yang tak berpuas hati ataupun yang memuji (setakat ni ramai yang memuji...Alhamdulillah, syukur)

Insya-ALLAH, kalau ada rezeki...novel ni akan diadaptasikan sebagai drama. Semuanya masih lagi dalam perbincangan. Diharap mendapat sokongan daripada anda semua. Tanpa anda, saya tidak mungkin akan berada di tempat saya sekarang (Dah macam ucapan penerima anugerah le pulak hahaha!!)

Bagi yang mengkritik...akan aku terima dengan hati yang terbuka walaupun kritikan anda terlalu sakit ataupun perit untuk kami sebagai seorang novelis terima. Ingatlah, bukan senang nak jadi seorang penulis dan bukan mudah untuk memenuhi permintaan para pembaca. Kami berkarya kerana kepuasan. Andai ada kritikan, biarlah yang membina bukannya dengan menjatuhkan.


#Lagu ni sesuai sangat dengan novel ni. Sememangnya tajuk awal yang aku nak berikan adalah tajuk lagu ni tetapi ianya telah ditukar kepada KAU KUSAYANG. Setelah bersetuju dengan pihak publisher, maka tajuk STRICTLY IN LOVE menjadi pilihan.
#Kenapa tajuk ni yang aku pilih? Sebabnya...aku minat lagu ni dan jalan cerita pula lebih sikit kurang aje dengan lirik lagu ni wakakaka!!

::...Meeting You Was Fate, Becoming Your Friend Was A Choice But...Falling In Love With You Was Beyond My Control...::

Tiada ulasan: